Administratief medewerker Leerplicht


Voor het team Werk & Inkomen binnen het domein Maatschappij zijn wij op zoek naar een medewerker voor de functie van Administratief medewerker Leerplicht (24 uur per week).

Wij zoeken voor het team Werk en Inkomen van de gemeente Oldenzaal versterking voor de leerplichtadministratie. Ben jij de administratieve en organiserende duizendpoot die wij zoeken? Ben je graag praktisch bezig en vind jij het belangrijk dat de administratie tiptop in orde is? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe collega.


Ondersteunende administratieve/secretariële werkzaamheden op het terrein van Leerplicht en RMC (Regionale Meld- en Coördinatiefunctie voortijdig schoolverlaten), zoals:

  • Digitale leerlingendossiers aanmaken
  • Verzuimmeldingen uitdraaien
  • Verzorgen van de correspondentie met ouders/verzorgers en onderwijsinstellingen
  • Notuleren tijdens overleggen met ketenpartners en verwerken van gegevens
  • Het up-to-date houden van de leerlingenadministratie
  • Een resultaatgerichte, flexibele, precieze en communicatief sterke collega en een echte doener
  • In het bezit van in ieder geval een MBO-3 opleiding in administratieve richting of een vergelijkbare afgeronde opleiding
  • Je hebt 1 jaar of langer bij een gemeente gewerkt als administratief medewerker
  • Je hebt ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking
  • Je hebt kennis van en ervaring met Microsoft Office (Word, PowerPoint en Excel)
  • Een enthousiast team met betrokken collega’s
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Een baan waarin je je zelf voortdurend kunt uitdagen binnen een lerende organisatie
  • Een dynamische en professionele werkomgeving
  • Flexibele werktijden / werkplekken: je werkt waar en wanneer het er toe doet
  • Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring, vastgesteld op minimaal een salaris van minimaal € 1.900,- (aanloopschaal 5) en maximaal € 2.904,- bruto (functieschaal 6) per maand op basis van een 36-urige werkweek
  • Een leuke tijdelijke functie tot 1 oktober 2021
  • Je komt bij ons werken via Tempo Team Payroll.


Reageer dan uiterlijk 21 oktober 2020. Je kunt je mail richten aan Wim ter Horst, teamleider Werk en Inkomen via sollicitatie@oldenzaal.nl. Presenteer jezelf op de manier die past bij jou! Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Wim ter Horst via sollicitatie@oldenzaal.nl