Administratief Ondersteuner Leerplicht / RMC

Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Een compacte stad waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Als werkgever stimuleert de ‘meest Bourgondische stad boven de rivieren' eigen initiatief en ambitie. Onze organisatie wordt gekenmerkt door ruimte voor initiatief, verantwoordelijkheid en betrokken zijn bij elkaar met een doenersmentaliteit. 

Per 1 september zoekt het team Werk en Inkomen van de gemeente Oldenzaal versterking voor de leerplicht-/RMC administratie (24 uur per week). Ben jij de administratieve en organiserende duizendpoot die wij zoeken? Ben je graag praktisch bezig en vind jij het belangrijk dat de administratie tiptop in orde is? Dan wordt jij misschien wel onze nieuwe collega.  


Als administratief ondersteuner heb je diverse administratieve/secretariële werkzaamheden op het terrein van Leerplicht en RMC (Regionaal Meld- en Coördinatiepunt voortijdig schoolverlaten):

  • Digitale leerlingendossiers aanmaken
  • Verzuimmeldingen uitdraaien
  • Verzorgen van de correspondentie met jongeren, ouders/verzorgers en onderwijsinstellingen
  • Notuleren tijdens overleggen met ketenpartners en gegevens verwerken
  • Het up-to-date houden van de leerlingenadministratie
  • Een resultaatgerichte, flexibele, precieze en communicatief sterke collega en een echte doener
  • In het bezit van in ieder geval een MBO-3 opleiding in administratieve richting of een vergelijkbare afgeronde opleiding
  • Ervaring met geautomatiseerde gegevensverwerking
  • En je hebt kennis van en ervaring met Microsoft Office (Word, Power Point en Excel)
  • Je hebt een flexibele werkhouding en bent creatief in het zoeken naar oplossingen vanuit de basishouding “Ja, het kan wél”
  • Je vindt het niet erg om een keer op een andere dag of werktijd te werken
  • Je vindt het ook leuk om af en toe voor een ander team de administratieve werkzaamheden op je te nemen
  • Een enthousiast, klein team met betrokken collega’s
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Een baan waarin je je zelf voortdurend kunt uitdagen binnen een lerende organisatie
  • Een professionele werkomgeving
  • Flexibele werktijden / werkplekken: je werkt waar en wanneer het er toe doet
  • Individueel keuzebudget van 17,05%
  • Het salaris voor deze functie is afhankelijk van opleiding en ervaring, vastgesteld op minimaal € 1.934,- en maximaal € 2.904,- bruto per maand (functieschaal 6), op basis van een 36-urige werkweek
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, waarbij we de intentie hebben om een langdurige samenwerking aan te gaan


Reageer dan uiterlijk op 6 augustus 2021 door te mailen naar sollicitatie@oldenzaal.nl ter attentie van Arjan Rudde, onder vermelding van “administratief ondersteuner Leerplicht / RMC”. Presenteer jezelf op de manier die past bij jou. De gesprekken vinden plaats op 18 augustus, zet deze datum daarom vast in je agenda!

Mocht je vragen hebben over deze vacature en de functie, dan kun je contact opnemen met Eva de Vries, Klantmanager Leerplicht / RMC, e-mailadres: e.devries@oldenzaal.nl.

Deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geplaatst, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben. Een VOG-screening maakt onderdeel uit van de wervingsprocedure. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.