Stempas

Kiezers krijgen – uiterlijk 14 dagen voor de verkiezingen – op hun huisadres een uitnodiging om te stemmen: een stempas. Met een stempas kunt u in een willekeurig stembureau binnen de gemeente stemmen. U neemt deze pas op de dag van stemming mee naar het stembureau, samen met een identiteitsbewijs. Dit mag overigens ook een maximaal 5 jaar verlopen ID-bewijs zijn. Op de stempas staat het adres van het voor de kiezer dichtstbijzijnde stembureau. Dit neemt niet weg dat u in een stembureau naar keuze binnen de gemeente uw stem kunt uitbrengen.

Vervangende stempas

Heeft u ten onrechte geen stempas ontvangen of heeft u uw stempas verloren? Dan kunt u bij de gemeente Oldenzaal, mits u op de dag van kandidaat woonachtig was in de gemeente Oldenzaal, een nieuwe stempas aanvragen. Dat kan zowel via DigiD als mondeling bij de publieksbalie van het stadhuis. Een aanvraag via DigidD kan tot uiterlijk 5 werkdagen voor de verkiezingen voor digitaal of schriftelijk worden ingediend. Aan de balie kunt u terecht tot 12.00 uur op de werkdag voorafgaand aan de verkiezingen. Bij een mondelinge aanvraag moet een kopie van een geldig legitimatiebewijs worden getoond.

Vervangende stempas aanvragen

Meer informatie?

Heeft u vragen over dit onderwerp? Wij beantwoorden ze graag. Neem contact op met ons team verkiezingen: verkiezingen@oldenzaal.nl of telefoon (0541) 58 81 11.