Corona en dienstverlening

Openingstijden stadhuis en Maatschappelijk Plein

  • Stadhuis: Maandag van 8.30 tot 20.00 uur, dinsdag tot en met vrijdag van 08.30 tot 12.30  (alleen op afspraak).  
  • Maatschappelijk plein: Maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 12.30 uur. Sinds 15 juni 2020 zijn wij ook weer geopend op maandagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur. (alleen op afspraak).

Telefonisch bereikbaar

  • Maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 uur
  • Vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur

Afspraak maken

De balies en de receptie van de gemeente zijn alléén toegankelijk voor inwoners met een afspraak. De balies en de receptie zijn beperkt open, zie onze openingstijden. Ook vragen wij u bij een bezoek een mondkapje te dragen voor uw en onze gezondheid.

Online regelen

Veel zaken kunnen online via oldenzaal.nl afgehandeld worden. Probeer dit dan ook zoveel mogelijk digitaal of anders telefonisch te doen. Kan dat niet of is een bezoek echt noodzakelijk? Maak dan altijd eerst een afspraak. Dit kan online of via telefoonnummer (0541) 58 81 11. Op deze manier kunnen wij het bezoek beter spreiden.

Wat kunnen we voor u betekenen?

De meeste zaken lopen gewoon door en worden door ons opgepakt. Onze boa’s en medewerkers in de buitendienst zijn gewoon aan het werk. Ook het stadhuis is geopend, hetzij alleen tijdens de ochtend. Bij het in behandeling nemen kijken we eerst naar de vitale processen. Ook bekijken we wat er nog kan worden uitgesteld.

Alleen op afspraak

We verzoeken u voor een bezoek aan het stadhuis altijd eerst een afspraak te maken. Dit doen we uit zorg voor onze inwoners en medewerkers. Door op afspraak te werken kunnen we het bezoek aan het stadhuis spreiden. Heeft u klachten, zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Blijf dan thuis en stel uw afspraak uit.
Let op: Het kan iets langer duren voordat u iemand aan de telefoon krijgt of aan de balie wordt geholpen, omdat medewerkers in kleinere teams en waar mogelijk thuis werken. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Online regelen

Als u iets wilt doorgeven aan de gemeente, kan dat vaak ook via onze website met uw DigiD of eHerkenning. Handig, dan hoeft u niet naar het stadhuis te komen. Dit geldt bijvoorbeeld voor het doorgeven van uw verhuizing, het aanvragen van een uittreksel, de aanvraag van een gehandicaptenparkeerkaart of het maken van een melding in de openbare ruimte.
Op www.oldenzaal.nl/regelhetsnel ziet u in één overzicht wat u digitaal kunt aanvragen. U kunt hier ook online een afspraak inplannen voor burgerzaken.

Facturen

We betalen onze facturen zo snel mogelijk. Dat doen we om ondernemers in deze tijd extra te ondersteunen. We roepen andere partijen op om dit voorbeeld te volgen. Verder vragen we ondernemers om de facturen toe te sturen op e-mailadres factuur@oldenzaal.nl om een snelle afhandeling te verzekeren. 

Uitkeringen

De betalingen van uitkeringen gaan uiteraard gewoon door. Moet u maandelijks een periodieke verklaring of een sollicitatieformulier inleveren? Dan gaan we ervan uit dit inmiddels ook weer mogelijk is.