Gemeente Oldenzaal lanceert nieuwe website

01 december 2022
Laatste nieuws in Oldenzaal

Donderdag 1 december is de vernieuwde website van de gemeente live gegaan. Met de vernieuwing en verbetering van de website zet de gemeente een belangrijke stap in digitale dienstverlening. Bezoekers hebben direct gemak van de volgende verbeteringen: een betere zoekfunctie, betere (voor)leesbaarheid en meer ruimte voor beeldmateriaal.  

De technische ondersteuning voor de huidige websitesoftware loopt begin 2023 ten einde. Vandaar dat het tijd werd om de website - na bijna 7 jaar - te vervangen. De gemeente Oldenzaal werkt hierin samen met andere gemeenten in het samenwerkingsverband Dimpact. Samenwerking, kennisdeling en hergebruik van oplossingen, zijn daarbij de basis geweest.

Belangrijkste verbeteringen

Burgemeester Patrick Welman, portefeuillehouder dienstverlening: “Met de vernieuwing van de website zetten we als gemeente een stap voorwaarts in onze digitale dienstverlening. De website is toegankelijker geworden en beter leesbaar. Daarnaast is de nieuwe site digitaal toekomstbestendig”.  

De nieuwe website is gebouwd met de modernste technologie, open source en voldoet aan de strenge eisen die aan overheidswebsites worden gesteld. De nieuwe website beschikt over een verbeterde zoekfunctie die bezoekers sneller naar de juiste informatie leidt. Officiële publicaties op overheid.nl worden voortaan ook in de zoekresultaten getoond. Hierdoor vindt een bezoeker snel en eenvoudig informatie over gemeentelijke verordeningen en de beleidsregels die in Oldenzaal gelden. De teksten van de meest bezochte producten en diensten zijn vereenvoudigd, zodat deze voor iedere bezoeker makkelijk leesbaar zijn. Ook kent de nieuwe software meer mogelijkheden voor icoongebruik, video’s en beeldmateriaal. 

Doorontwikkeling met hulp van inwoners

Inwoners kunnen meewerken aan de doorontwikkeling van de website door een reactie te plaatsen via het reactieformulier op de website. Feedback geven kan bijvoorbeeld op de pagina’s waar bezoekers een melding doen van een kapotte straatlantaarn, een omgevingsvergunning aanvragen of een verhuizing doorgeven. Deze feedback wordt gebruikt voor de doorontwikkeling van de gemeentewebsite. 

Contact met de gemeente

Wij werken alleen op afspraak. Maak zelf online uw afspraak of bel telefoonnummer 14 0541 tijdens kantooruren.

Heeft u een vraag en kunt het antwoord niet vinden op deze website? Neem dan contact met ons op.

Telefoon (0541) 58 81 11 of 14 0541
WhatsApp 31 6 22 86 03 83
Adres Ganzenmarkt 1, 7571 CD Oldenzaal
Postadres Postbus 354, 7570 AJ Oldenzaal

 

Openingstijden stadhuis

Wij werken alleen op afspraak. Maak zelf online uw afspraak of bel telefoonnummer (0541) 58 81 11

Maandag 08.30 - 20.00 uur
Dinsdag 08.30 - 17.00 uur
Woensdag 08.30 - 17.00 uur
Donderdag 08.30 - 17.00 uur
Vrijdag 08.30 - 12.30 uur

Hoe beoordeelt u onze website?

Heeft u opmerkingen over de website of mist u bepaalde informatie? Laat het ons weten. 

Reactieformulier