Juridisch adviseur (24 - 36 uur)

Oldenzaal (circa 32.000 inwoners) is de Glimlach van Twente. Een compacte stad waar het fijn werken, wonen en leven is. Alles wat we doen en laten draagt bij aan het geluk van onze inwoners. Oldenzaal investeert in de toekomst! We willen dat onze kinderen en kleinkinderen kunnen leven in een groen en gezond Oldenzaal. Duurzaamheid moet de basis van ons denken en doen worden en is een vast onderdeel bij het ontwikkelen van plannen.

“Wie is bevoegd om dit stuk te tekenen en waarom? Kun je met me meekijken naar deze overeenkomst? Is dit een datalek?” Als juridisch adviseur binnen het domein bedrijfsvoering, team interne dienstverlening van de gemeente Oldenzaal krijg je regelmatig met dit soort vragen te maken. Je adviseert samen met je collega’s alle spelers binnen de organisatie over de juridische aspecten van hun werk. We vragen voor deze functie 1 fulltimer of 2 parttimers.

Pas jij bij Oldenzaal?

  • Passie voor het vak!
  • Je voelt je verantwoordelijk voor het resultaat van je werk, én ook voor de weg ernaar toe. Dit doe je op een zelfstandige en zelfredzame manier.
  • Juridische expertise: Je hebt een afgeronde HBO (of WO)-opleiding rechten en vanuit de praktijk minimaal 3 jaar ervaring opgedaan als juridisch adviseur binnen een (gemeentelijke) overheid.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het algemeen bestuursrecht, de Wet openbaarheid van bestuur en de Gemeentewet, neemt beslissingen op Wob en AVG verzoeken en vertegenwoordigt de gemeente bij bezwaarschriftenprocedures.
  • Je hebt gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Je coördineert inkomende klachten en ondersteunt de organisatie bij het op een laagdrempelige manier afhandelen van klachten.
  • Je adviseert de gehele organisatie over juridische vraagstukken, met name op het gebied van de Wob, AVG, Gemeentewet en algemeen bestuursrecht. Tevens adviseer je over domein overstijgende vraagstukken en de juridische kwaliteit van besluitvorming.
  • Je bent sparringpartner voor de secretaris van de bezwaarschriftencommissie.
  • Je adviseert over en schrijft mee aan verordeningen en beleidsregels.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Een baan waarin je je zelf voortdurend kunt uitdagen binnen een lerende organisatie
  • Veel variatie en vrijheid
  • Een heleboel gezellige collega’s
  • Een dynamische werkomgeving en
    - flexibele werktijden / werkplekken: je werkt waar en wanneer het er toe doet. (ook soms buiten kantoortijden)
  • Prima salaris:
    - Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring, vastgesteld op minimaal een salaris van € 2.675,- (aanloopschaal 9) en maximaal € 4.362,- bruto (functieschaal 10) per maand op basis van een 36-urige werkweek.
    - Individueel keuzebudget van 17,05%.
  • Aanstelling voor de duur van 1 jaar, met optie op een contract voor onbepaalde tijd bij verlenging.

Reageer dan uiterlijk 21 november 2019 via sollicitatie@oldenzaal.nl. Presenteer jezelf op de manier die past bij jou! Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Erica Slot, juridisch adviseur, of Annet Guns, teamleider interne dienstverlening, telefoon (0541) 58 81 11.