Klantmanager Inkomen


Het team Werk & Inkomen van het domein Maatschappij van de gemeente Oldenzaal is verantwoordelijk voor de uitvoering van de Participatiewet, de Inburgeringswet en de Wet sociale werkvoorziening (Wsw). Binnen het team Werk & Inkomen ontstaat per 1 januari ruimte voor een Klantmanager Inkomen gedurende 6 maanden ter vervanging van zwangerschapsverlof.

  • Je onderzoekt of er sprake is van voorliggende voorzieningen
  • Je voert intakegesprekken met uitkeringsgerechtigden in het kader van de rechtmatigheid
  • Je beoordeelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en/of minimaregelingen
  • Je stelt rapportages en beschikkingen op n.a.v. genomen beslissingen
  • Je informeert uitkeringsgerechtigden over rechten en plichten
  • Je voert fraudeonderzoeken uit en legt eventueel boetes op
  • Je legt huisbezoeken af waarbij de inzet dienstverlenend of ter controle van de rechtmatigheid is
  • Je verricht beëindigingsonderzoeken
  • Je hebt HBO werk/denkniveau en minimaal 2 jaar relevante werkervaring binnen het vakgebied
  • Wetgeving Sociale Zekerheid is jou niet vreemd
  • Je bruist van de energie waarbij je een flexibele werkhouding hebt en je creatief bent in het zoeken naar oplossingen vanuit de basishouding “Ja, het kan wél”
  • Je bent communicatief sterk; je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
  • Je hebt inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van uitkeringsgerechtigden
  • Je beschikt over goede digitale (E-Suite / Office / Teams) en administratieve vaardigheden
  • ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • een heleboel gezellige collega’s - je gaat werken binnen het gedreven en betrokken team werk en inkomen van het maatschappelijk domein
  • jij werkt waar en wanneer het er toe doet - de werkuren zijn door jou flexibel in te vullen
  • prima arbeidsvoorwaarden: functieschaal 9, de periodiek is afhankelijk van ervaring en een individueel keuzebudget van 17,05%
  • aanstelling voor de duur van 6 maanden.


Reageer dan uiterlijk 1 december, via sollicitatie@oldenzaal.nl. Presenteer jezelf op de manier die past bij jou. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Arjan Rudde, teamleider werk & inkomen, 06 34 45 51 63. De gesprekken zijn gepland op vrijdag 10 december 2021.

Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern geplaatst, waarbij interne kandidaten voorrang hebben op plaatsing. Een VOG screening maakt deel uit van de werving- en selectieprocedure.

Acquisitie van bureaus wordt niet op prijs gesteld.