Medewerker backoffice burgerzaken

Oldenzaal is de Glimlach van Twente. Een compacte stad waar je naar hartenlust kunt werken, wonen en leven. Als werkgever stimuleert de ‘meest Bourgondische stad boven de rivieren' eigen initiatief en ambitie. Onze organisatie wordt gekenmerkt door ruimte voor initiatief, verantwoordelijkheid en betrokken zijn bij elkaar met een doenersmentaliteit. 

Voor ons team Dienstverlening zoeken wij een nieuwe collega voor onze backoffice burgerzaken (24 - 36 uur). Pas jij bij Oldenzaal?


Voor ons team Dienstverlening zoeken wij een nieuwe collega voor onze backoffice burgerzaken die wil meebouwen aan het team burgerzaken van de toekomst.

  • In deze super leuke backoffice functie zorg jij ervoor dat de gemeentelijke informatie en kennis up-to-date is zodat de frontoffice medewerkers hun werkzaamheden zo goed mogelijk kunnen uitvoeren.
  • Je bent een echte vraagbaak voor je collega's.
  • Je houdt je bezig met de kwaliteitsverbetering van processen en procedures.
  • Je behandelt zaken op het gebied van BRP.
  • Je vervult ondersteunende werkzaamheden rondom de verkiezingen.
  • Daarnaast richt je je op het beoordelen van buitenlandse brondocumenten, eerste inschrijvingen en het toepassen van internationaal privaatrecht. Dankzij jouw kennis en kunde zorg je ervoor dat de inwoners van Oldenzaal een accurate dienstverlening ervaren op het gebied van de burgerlijke stand en naturalisaties.


Burgerzaken is een belangrijk uithangbord van de gemeente Oldenzaal. Alle inwoners van onze stad krijgen ooit in hun leven te maken met jou of jouw collega’s. De wijze waarop zij worden geholpen is vaak het belangrijkste beeld dat de inwoner krijgt van onze organisatie. Dit vraagt wat van de competenties en de persoon die jij bent.

  • Het team is in ontwikkeling naar een toekomstbestendig team burgerzaken. Wij zoeken een collega die hier actief aan kan en wil bijdragen en deze uitdaging aan wil gaan.
  • Je hebt minimaal HBO werk- denkniveau.
  • Je hebt een afgeronde basisopleiding burgerzaken.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 1 jaar werkervaring op het gebied van burgerzaken en BRP-applicaties, bij voorkeur Centric.
  • Je hebt een flexibele en dienstverlenende instelling.
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Je hebt een pro-actieve houding en weet van aanpakken.
  • Je bent kwaliteitsgericht en werkt nauwkeurig.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en de kans om mee te ontwikkelen aan het team van de toekomst.
  • Een baan waarin je jezelf voortdurend kunt uitdagen binnen een lerende organisatie.
  • Een dynamische werkomgeving met leuke collega’s. Je werkt binnen het team Dienstverlening en Communicatie.
  • Het salaris is afhankelijk van jouw opleiding en ervaring en bedraagt maximaal € 3.591,- bruto (functieschaal 8- salarisbedragen per oktober 2020) per maand op basis van een 36-urige werkweek.
  • Bovenop je salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%.
  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar, met optie op een vast dienstverband bij verlenging.


Reageer dan uiterlijk donderdag 20 januari 2022 via sollicitatie@oldenzaal.nl, ter attentie van Paul Nolten o.v.v. “Medewerker burgerzaken backoffice”. De gesprekken vinden plaats in week 4 van 2022.

Als je inhoudelijke vragen hebt over deze vacature, dan kun je contact opnemen met Paul Nolten, teamleider Veiligheid en Dienstverlening, telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 06 43 88 77 61. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met het team p&o via mailadres po@oldenzaal.nl.

Deze vacature is gelijktijdig intern en extern geplaatst, waarbij interne kandidaten bij gelijke geschiktheid voorrang hebben. Een VOG-screening maakt onderdeel uit van de wervingsprocedure. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.