Medewerker Klant Contact Centrum (KCC)


Oldenzaal (circa 32.000 inwoners) is de Glimlach van Twente. Een compacte stad waar het fijn werken, wonen en leven is. Alles wat we doen en laten draagt bij aan het geluk van onze inwoners.

Voor ons klantcontactcentrum (KCC) zoeken wij een nieuwe collega. Ben jij een aanpakker die graag problemen oplost? Krijg je energie van het helpen van klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Ons klantcontactcentrum is de spil in onze organisatie. Dagelijks handelt het team telefoontjes, e-mails, digitale aanvragen en berichten via social media af. Als medewerker KCC ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze inwoners, ondernemers en instellingen. Met jouw enthousiasme en jouw dienstverlenende houding handel jij binnenkomende vragen via de verschillende kanalen af en zet jij net dat stapje extra. Jij zorgt ervoor dat de vraagsteller tevreden gesteld is en dat je de nodige acties inzet om te komen tot een oplossing. Jij weet waar je de informatie vandaan kunt halen en ziet kansen en verbeteringen liggen.

Ook op het gebied van social media ken jij de weg. Jij beantwoordt social media berichten en denkt actief mee over de inzet van onze social media kanalen. En als je graag meer uitdaging wilt, dan geven wij je volop mogelijkheden om mee te draaien in verschillende projecten.


We zijn op zoek naar een enthousiaste en servicegerichte medewerker KCC die meer wil dan alleen het aannemen van binnenkomende telefoontjes. Iemand met een dienstverlenende houding, maar zeker geen ja-knikker, die snel schakelt van het ene onderwerp naar het andere en gemakkelijk kan wisselen tussen werkzaamheden. We zoeken een collega met een flinke dosis pit, met pro-actief gedrag, die meedenkt over verbetering van onze dienstverlening en die niet bang is om feedback te geven en te ontvangen.

  • Je heb een opleiding op minimaal MBO-4 niveau afgerond
  • Je hebt ruime ervaring met klantcontact en telefonische dienstverlening
  • Bij voorkeur ben je bekend met producten en diensten van de lokale overheid
  • Je hebt goede computervaardigheden en hebt kennis van social media
  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke (helder en compact) communicatieve vaardigheden in het Nederlands, je spreekt duidelijk, je weet snel tot de kern te komen en neemt regie in het gesprek
  • Als je ervaring hebt met een zaaksysteem is dat een pré
  • Daarnaast verwachten we van al onze medewerkers dat ze beschikken over de organisatiebrede competenties: sociale intelligentie, resultaatgerichtheid en initiatief nemen.
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling
  • Een baan waarin je je zelf voortdurend kunt uitdagen binnen een lerende organisatie
  • Een dynamische werkomgeving met leuke collega’s. Je werkt binnen het team dienstverlening en communicatie
  • Het salaris is afhankelijk van opleiding en ervaring, vastgesteld op maximaal € 2.904,- bruto (functieschaal 6) per maand op basis van een 36-urige werkweek en een Individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% bovenop je bruto salaris.
  • Aanstelling voor de duur van 1 jaar, met uitzicht op een vaste aanstelling bij verlenging.


Reageer dan uiterlijk 6 december 2021 via sollicitatie@oldenzaal.nl.

Presenteer jezelf op de manier die past bij jou! Voor meer inhoudelijke informatie of vragen over de functie kun je contact opnemen met het Paul Nolten, teamleider dienstverlening en communicatie, telefoon 06 43 88 77 61. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met P&O, telefoon (0541) 58 81 11 of mail naar sollicitatie@oldenzaal.nl.

Het opvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) behoort bij de procedure.