Betere nazorg voor inwoners met financiële problemen

17 december 2019

Het Sociaal Team, Humanitas, Impuls, Stadsbank Oost Nederland en Profez Bewindvoering hebben nieuwe afspraken gemaakt over betere nazorg bij inwoners met financiële problemen. Om de gemaakte afspraken te bekrachtigen hebben de deelnemende partijen vandaag een intentieverklaring getekend.

Inwoners van Oldenzaal met financiële problemen kunnen met behulp van professionele bewindvoerders of budgetbeheer door de Stadsbank Oost Nederland ondersteund worden om hun financiën weer op orde te krijgen. Wethouder Rob Christenhusz is blij met de regeling: “In sommige gevallen blijkt het niet makkelijk om na het stoppen van deze ondersteuning zelf weer verantwoordelijk te zijn voor het huishoudboekje. Om te voorkomen dat inwoners opnieuw in de problemen komen, is deze maatregel bedacht. Liever voorkomen dan genezen.”

De preventieve ondersteuning wordt geboden door een vrijwilliger van Humanitas Thuisadministratie. Inwoners die voor deze extra vorm van ondersteuning in aanmerking komen, worden persoonlijk benaderd. De gemeente Oldenzaal ondersteunt dit initiatief, omdat het preventief werkt. Doel is om het welzijn van onze inwoners te verhogen en om hogere kosten in de toekomst te voorkomen. Voorkomen is beter dan genezen.

Op de foto v.l.n.r.: Alice ten Dam, Directeur-Bestuurder Impuls; Esther Gervink, Bewindvoerder Profez; Sjaak van den Brand, Manager Beschermingsbewind Stadsbank Oost-Nederland; Inge Eentjes, Coördinator Stichting Palet; Carla Boerrigter, Coördinator Armoedebestrijding; Wethouder Rob Christenhusz, gemeente Oldenzaal; Roy Blokhuis, Accountmanager gemeente Oldenzaal; Mariella Scholten, Teamcoördinator Humanitas – Thuisadministratie.