Paspoort, id-kaart of rijbewijs verloren

Paspoort of Identiteitskaart kwijt

Het kan gebeuren dat uw paspoort of identiteitskaart gestolen is of dat u het kwijtraakt. In geval van vermissing hoeft u geen aangifte te doen bij de politie, maar kunt u een verklaring van vermissing invullen bij de gemeente. U kunt dan meteen een nieuw document aanvragen. Dit is alleen mogelijk bij een Nederlands document.

Indien er sprake is van een misdrijf adviseren wij om wel aangifte te doen bij de politie.

Is uw paspoort gestolen en moet u de volgende dag op reis? Een nieuw paspoort aanvragen kost zeker 24 uur. Misschien komt u in aanmerking voor een nooddocument van de Koninklijke Marechaussee.
Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt in het buitenland? Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie en vraag om een bewijs daarvan. Vraag ook een nieuw of tijdelijk reisdocument aan bij een Nederlandse ambassade of consulaat.

Rijbewijs vermist

Als uw Nederlandse rijbewijs vermist is, hoeft u geen aangifte te doen bij de politie. U kunt een verklaring van vermissing invullen en meteen een nieuw rijbewijs aanvragen.

Het nieuwe rijbewijs is 10 jaar geldig. Behalve als u medisch gekeurd moet worden. U krijgt zo nodig een vervangend rijbewijs dat even lang geldig is als uw verloren of gestolen rijbewijs.

U kunt hier een afspraak maken. U kiest dan voor vermissing en vervolgens voor het document dat u opnieuw wilt aanvragen.

Als u een afspraak met ons maakt, weet u precies wanneer u aan de beurt bent. Gebruik de knop hieronder.
Wilt u liever geen afspraak maken? Dan kunt u uitsluitend op dinsdag- en donderdagmorgen tussen 08.30 en 12.30 uur bij ons terecht.

Afspraak maken

 

Reisdocumenten die als vermist zijn opgegeven bij de gemeente, kunnen niet meer worden gebruikt. Ook niet als u deze later terugvindt. U bent dan wel verplicht om uw oude teruggevonden paspoort of identiteitskaart in te leveren bij de gemeente.

Paspoort of identiteitskaart kwijt:

Bent u bang voor identiteitsfraude? Geef dat aan bij de politie. De gemeente noteert het nummer van uw oude identiteitsbewijs in het Basisregister Reisdocumenten.

Wilt u meer informatie over dit onderwerp? Neem dan contact met ons op via info@oldenzaal.nl of telefoon (0541) 58 81 11