Servicenormen

Wat mag u van ons verwachten?

Net als iedere organisatie wil ook de gemeente Oldenzaal zorgen dat klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. Dat begint bij heldere afspraken over termijnen en de wijze waarop een product of dienst geleverd wordt. Dat schept duidelijkheid aan beide kanten.Dat de inhoud van de boodschap niet altijd tot tevredenheid leidt, dat merken we natuurlijk ook, maar dan is het vooral belangrijk om goed uit te leggen waarom we handelen zoals we doen. We willen niet voor niets een betrouwbare en transparante gemeente zijn.

Lees hier onze PDFServicenormen

Hieronder volgt een korte greep uit de servicenormen.

Omgang

  • Wij respecteren uw privacy; als u wilt kan een gesprek in een spreekkamer plaatsvinden.
  • Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om.
  • Wij behandelen u vriendelijk en respectvol.
  • Wij luisteren goed naar wat u vraagt.
  • Wij informeren en/of adviseren u goed en duidelijk.
  • Kunnen wij u niet direct helpen, dan maken we een afspraak voor u met een medewerker die u verder kan helpen.

Bereikbaarheid

  • Wij nemen de telefoon op binnen vier keer overgaan.
  • Als wij u niet kunnen helpen, maken wij een terugbelafspraak voor u.  U wordt binnen 3 dagen teruggebeld.
  • Als u de gemeente per e-mail benadert, ontvangt u binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging.
  • Als u de gemeente per post benadert, ontvangt u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging.

Publieksbalie

  • U kunt het beste een afspraak maken, dat voorkomt wachten. Dit kan op de maandagochtend, woensdagochtend en vrijdagochtend van 08.30 - 12.30 uur. Daarnaast van maandag t/m donderdagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur en op maandagavond van 17.00 tot 20.00 uur.
  • Op dinsdagochtend en donderdagochtend kunt u van 8.30 tot 12.30 uur terecht zonder afspraak.
  • Klaar terwijl u wacht: Parkeervergunning en Uittreksel GBA.

Melding openbare ruimte

Wilt u losliggende stoeptegels, slecht of niet werkende straatverlichting, zwerfvuil of iets dergelijks melden bij de gemeente, dan kunt u terecht bij het meldpunt openbare ruimte. Binnen 5 werkdagen ontvangt u bericht over de status van de afhandeling. Bij spoedzaken binnen twee werkdagen.

Houden wij ons niet aan onze afspraak?

Natuurlijk letten we zelf goed op onze servicenormen. Merkt u toch dat iets niet goed loopt? Of heeft u ideeën of suggesties over onze dienstverlening. Vul dan het contactformulier in en kies voor het onderwerp "algemeen". Door uw inbreng kan de gemeente de dienstverlening dan nog beter laten aansluiten op de wensen van onze klant.