Adresonderzoek aanvragen
De gemeente kan een onderzoek starten om te controleren of iemand nog steeds op het adres woont waarop hij of zij staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt de gemeente ook zelf verzoeken om een adresonderzoek in te stellen.
Beschrijving
Staat iemand op uw adres ingeschreven maar woont die persoon er niet (meer)? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen. De gemeente controleert dan of iemand op het adres woont dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
Heeft u of een vorige bewoner iemand toestemming gegeven om zich op uw adres te laten inschrijven met een ‘briefadres’? Als u deze persoon lange tijd niet kunt bereiken of de toestemming voor het briefadres wilt intrekken, kunt u ook een adresonderzoek aanvragen.
Aanvragen
Zo vraagt u een adresonderzoek aan:
- persoonlijk langs komen aan de balie
- u neemt telefonisch contact op met team Burgerzaken voor het aanvragen van een formulier
Meenemen
U heeft nodig:
- Uw geldige legitimatiebewijs
- Bewijs dat u de eigenaar of huurder bent van de woning
- Naam van de betrokken persoon of personen
- Indien mogelijk nieuwe adresgegevens van de vertrokken persoon of personen.
Kosten
Aan het starten van een adresonderzoek zijn geen kosten verbonden.