Werkzaamheden Bentheimerstraat en Alleeweg

We gaan de Bentheimerstraat en de Alleeweg opnieuw inrichten. De riolering die er nu ligt is aan vervanging toe en de straten zijn in slechte staat. Dit moment grijpen we aan om de inrichting van de straten te verbeteren. We maken ruimte voor groen in een verkeersveilige omgeving. Met de nieuwe inrichting beschermen we de straten beter tegen wateroverlast, droogte en hitte. 

Wat willen we gaan doen? 

Bentheimerstraat

  • We richten de straat op een andere manier in:
    • De straat richten we in als een woonstraat binnen de 30km/uur-zone.
    • We nemen maatregelen om wateroverlast zo laag mogelijk te houden.
    • We nemen maatregelen om de gevolgen van (extreme) droogte en hitte tegen te gaan.
    • We versterken de biodiversiteit door een grotere afwisseling aan planten, struiken en bomen.
  • We vervangen het oude riool door 2 riolen; 1 voor vuilwater en 1 voor regenwater. 
  • We besteden aandacht aan bewegen en ontmoeten rondom de Fonteinvijver.

Alleeweg

  • We richten de straat op een andere manier in:
    • We nemen maatregelen om wateroverlast zo laag mogelijk te houden.
    • We nemen maatregelen om de gevolgen van (extreme) droogte en hitte tegen te gaan.
    • We versterken de biodiversiteit door een grotere afwisseling aan planten, struiken en bomen.
  • We vervangen het oude riool door 2 riolen; 1 voor vuilwater en 1 voor regenwater. 

Onderaan deze pagina vindt u als bijlage een tekening. Daarop ziet u om welke delen van de straten het gaat.

Waar staan we nu?

Bewoners krijgen een uitnodiging voor een inloopavond. Er is een moment voor bewoners van de Bentheimerstraat en een moment voor bewoners van de Alleeweg. Tijdens deze avonden geven wij informatie en kunt u vragen stellen. Daarnaast horen wij graag uw voorkeuren op het gebied van Verkeer & Ontwerp en Groen, Bewegen & Ontmoeten. Daarna werken we aan een ontwerp, waarbij we de voorkeuren van bewoners meenemen. 

Wat is de planning? 

2e kwartaal 2025 

  • Inloopavond voor bewoners;
  • Ontwerp herinrichting maken;
  • Verder gaan met de aanbesteding.

2e kwartaal 2026

  • Start werkzaamheden door de aannemer. 

Hoe blijf ik op de hoogte? 

De bewoners die het aangaat krijgen informatiebrieven. Via deze projectsite houden wij u daarnaast op de hoogte van de voortgang van het project.

Meer informatie en contact

Heeft u vragen, neem dan contact op met Sven Mulder. U bereikt hem via telefoonnummer (0541) 58 81 88 of stuur een e-mail naar s.mulder@oldenzaal.nl